TEKNIK FOREX OH TEKNIK FOREX

  • Ditulis oleh
  • - Khamis, September 19, 2013
  • -
Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Saya dapati banyak cara untuk kita jadikan panduan dalam melakukan entry semasa trading. Kesemua cara tersebut menjurus kepada untuk profit dalam trading forex kita. Apa yang kita perlu tahu dan bijak adalah memilih satu teknik yang mudah yang kurang risiko. Itu saja. Disamping kita mahirkan diri. Bila kita sudah konsisten kita tidak perlu mengadap chart sehari suntuk. Saya andaikan untuk teknik frx30new...kita boleh dapat 300pip hanya untuk 3 entry sahaja di H1 jadi apakala modal kita sudah mantap...kita tak perlu susahkan diri kita menunggu seharian untuk mengutip pip. 

Saya suka bermula di awal pagi sekitar jam 0800 pagi untuk lakukan satu entry bagi 100pip pertama dan selepas itu saya boleh lakukan rutin harian saya seperti biasa...dan petangnya dalam sekitar jam 0300 saya intai satu lagi entry jika sesuai. Malamnya di awal sekitar jam 0800 malam saya cuba letak satu lagi profit 100pip. Nah...itu sudah mencukupi. Masa selebihnya boleh diluangkan untuk keluarga. Bayangkan kita ada beberapa akaun yang kita set kan untuk satu-satu tujuan matlamat kita. Bila capai target...keluarkan dan penuhi impian itu...semudah ABC.

Jangan tergopoh-gapah dan jangan rasa diri tidak selesa semasa mengadap chart.


Walau apa pun...dalam forex memang banyak kelebihannya jika kita tahu dan ambil peluang.
Jom kita santai-santai trading tanpa tekanan.

Tiada ulasan: