LITEFOREX : VOLUME DAN JUMLAH PIP

  • Ditulis oleh
  • - Khamis, Februari 06, 2014
  • -
Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Jika anda perhatikan ss yang saya lampirkan dibawah ini d mana pada permulaan trading saya meletakkan volume 0.20 tetapi setelah beberapa hari saya kurangkan kepada 0.10 kerana saya kecilkan volume untuk banyakkan entry. Dan bila muncul satu-satu signal contoh sell, bila pasaran menaik sedikit sebelum entry pertama hit TP, saya boleh entry lagi di price atas tetapi dengan price TP yang sama dengan entry pertama. Jadi entry saya bertingkat-tingkat dan jumlah pip berbeza-beza di setiap entry. 




Ketiga-tiga ss ini adalah dari satu akaun. Saya masih memilih untuk profit. Namun kesemuanya adalah dengan izin Allah juga. Insyallah. Walau saya entry bertingkat-tingkat, saya tetap sabar menunggu signal lengkap muncul. Saya tidak lakukan entry pada signal yang tidak tepat.

Dan seperti biasa. Saya tetap mendoakan anda para trader semua.
Selamat Maju Jaya.

Tiada ulasan: