MONEY MANAGEMENT DALAM FOREX

  • Ditulis oleh
  • - Khamis, Januari 16, 2014
  • -
Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Kenapa kiraan MM perlu? Untuk kawal kerugian. Penting untuk konsisten profit. Kenapa saya suka bahagikan jumlah volume? Untuk dapat entry lebih dari satu post dalam satu masa. Kerana saya scalping maka bila berlaku pergerakkan. Saya boleh entry bertingkat-tingkat. Dan jumlah pip berbeza walau TP nya di price yang sama.

Sepanjang H1 berada dalam satu-satu trend, di TF kecil akan buat pergerakkan yang sama berulang-ulang. Jadi saya lakukan entry apabila TF kecil muncul signal yang sama. Bunyinya agak seronok. Tapi tetap kena fokus dan berhati-hati. Pantas dan guna segala kemahiran yang ada.








Masih ada lagi entry yang belum hit TP. Saya tutup kedai dulu. Esok awal pagi baru sambung semula. Berehat dan simpan semangat untuk kaut profit esok pula. Insyallah.
Saya tetap doakan anda semua Selamat Maju Jaya.

Tiada ulasan: