600PIP SAHAJA UNTUK KHAMIS

  • Ditulis oleh
  • - Jumaat, Jun 28, 2013
  • -
Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Jangan tengok pada berapa usd saya profit tetapi tengok pada berapa pip yang saya boleh hit dalam trading saya. Kebiasaan saya hanya trade di sebelah siang saja dari seawal jam 0800 pagi hingga jam 0600 petang saja. Malam nya saya habiskan waktu bersama keluarga. Jumlah pip kadang kala boleh cecah hingga 700pip namun semalam hanya 600pip saja. Itu pun syukur Alhamdulillah dengan izinNYA.



Penting adalah kemahiran dan konsisten dengan keuntungan. Tak mau hari ni untung esok kita loss. Kena doa-doa juga lah selepas berusaha. Yang seronoknya jika kita dapat besarkan modal dari kecil...tak mau masukkan modal besar tetapi asyik loss saja hingga modal jadi kecil. Jika kita dapat besarkan modal kecil tanpa loss bermakna tahap kemahiran kita memang tinggi. Takat ni saya tak pernah tukar teknik. Mengejar teknik juga satu yg perlu di elakkan. Tiap teknik yang kita guna tetap ada kelebihannya. 

Tiada ulasan: