TEKNIK FOREX SEBAGAI PANDUAN.

  • Ditulis oleh
  • - Isnin, September 16, 2013
  • -
Assalamulaikum dan selamat sejahtera.

Saya mencari-cari ayat untuk membantu para trader baru untuk terus bersemangat mendalami teknik masing-masing supaya profit dengan baik. Saya suka kan cabaran. Saya suka jika dapat besarkan modal yang kecil menjadi besar dan besar...dan terasa bangga dengan diri sendiri bila dapat capai profit dengan baik. Namun semua itu dengan izin Allah juga. Kita hanya berusaha.

Kita tidak akan ada perasaan takut bila teknik sudah kita genggam. Kita akan lebih santai dan tidak akan terburu-buru untuk trade jika dalam keadaan kelam kabut kerana kita sudah mahir...jadi...esok lusa pun kita boleh ambil profit dengan mudah. Tak perlu bertunkus-lumus mengejar entry...jika sehari hanya satu entry sahaja yang mampu kita fokus...itu sudah cukup...asalkan profit...jika sepuluh entry kita lakukan transaksi namun lima darinya loss...itu bakal mengganggu emosi kita untuk trading keesokkan harinya. Bayangan loss hari ini menyumbang kepada kawalan emosi yang kurang memuaskan.

Jadi...mahirkan diri anda dahulu. Jangan terburu-buru untuk trade real acc jika belum mahir dengan teknik yang anda baru guna. Biar lambat asalkan selamat. Keadaan diri yang sudah mahir memang jadikan kita lebih bersemangat. Dan disiplin kita pun lebih terjaga.


Acc ini mampu capai 200pip untuk dua entry dan profit...tetapi volumenya 0.01...jika kita andaikan volume anda adalah 1.00 tentu anda sudah profit 200usd...betul? Janji tiada loss.


Ok...anda mampu tempah kejayaan anda secantiknya jika anda mahir. Untuk mahir anda hanya perlu disiplin. Itu saja.
Jadi anda teruskan trading dengan sempurna dan kejayaan tetap milik anda.
Jom kita santai trading tanpa tekanan.

Tiada ulasan: