FOREX: SAYA MAHU ANDA BERJAYA

  • Ditulis oleh
  • - Sabtu, Ogos 17, 2013
  • -
Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Bagaimana untuk memujuk para trader baru supaya disiplin? Memang sukar kerana bila dah loss baru menyesal. Saya sarankan untuk berjaya ikut apa saja aturan teknik yang anda guna. Baik dari segi berapa banyak entry yang boleh...volume kiraan MM...signal lengkap...leverage...pair yang boleh dan pair yang tidak boleh...kesemua itu kena ikut. Apa saja yang di saran kan via ebook tiu saja yang perlu kita follow. Yang tak ada dalam ebook kita tak usah fikirkan. Jika nak cuba ubah aturan: memang loss lah jawabnya. 

Mari kita lihat prestasi teknik frx30 untuk seminggu trading. Anda boleh lihat price saya entry dan price TP yang saya letak. Dari situ anda akan dapat lihat saya entry di mana dan hit TP di mana. Dari situ pun boleh cuba dalami dan kuasai juga...untuk teknik-teknik lain pun begitu. Kita boleh lihat bagaimana prestasi sesuatu teknik itu berkerja.









Kita semua boleh berjaya dengan cemerlang walau dengan teknik apa pun yang kita trade. Janji kita kena sabar dan disiplin. Takat sehari kita meninjau pasaran sememangnya kita belum mampu faham pergerakkannya. Jadi...sayangilah modal kita dan trade lah ikut akal fikiran dan buka ikut emosi dan tamak nak cepat kaya. Slow-slow ambil keuntungan berdasarkan volume yang tepat ikut kiraan MM teknik kita. 

Isnin ini kita mula lagi dengan profit yang konsisten.
Selamat Maju Jaya.

Tiada ulasan: